محبوب ترین غذاهای فست فودی:بسیاری از اشخاص چون وقت محدودی دارند و همواره عجله دارند،وقت کمتری را برای تهیه غذا صرف میکنند،از این رو غذاهای که زود آماده میشوند را ترجیح میدهند.
برای مشاهده وسایل فست فود کلیک کنید.
از آن جایی که آماده سازی غذا برای افرادی که بیرون از منزل میباشند،به خصوص افراد شاغل تا حدودی زمان بر میباشد و امکان آن در هر شرایطی وجود ندارد،این افراد غذاهای فست فود را ترجیح میدهند.
از گذشته در ایران با واژه،غذای حاضری آشنایی داریم.این غذاها به صورت تخم مرغ و سیب زمینی آب پز،تخم مرغ نیمرو بود که در دکه ها و گاری های کنار خیابان عرضه میشد و احتیاجات و ترجیحات مشتری را برآورده میسازد.
نان لواش،سنگک و یا نان محلی را برداشته روی سینی میگذاردند و سیب زمینی و تخم مرغ را به همراه کره،نعنا،فلفل و نمک در وسط نان له میکنند،نوستالژیک بودن این صحنه لقمه کردنشان است،لقمه ای که ما را به یاد دوران بچگی میاندازد.
برای بعضی ها یک وعده غذایی به حساب میآید اما برای برخی میان وعده اسم به روز شدهاش ساندویچ سیب زمینی با تخم مرغ یا پیتزا سنتی است و نام خودمانیاش همان “یرالما یومورتا”
محبوب ترین غذاهای فست فود
در گذشته های دور دکه ها و مغازه های وجود داشت که غذاهای کوچک و سریع برای فروش به مردم تهیه مینمودند.
در روم باستان دکه های برای فروش نان و زیتون وجود داشته در شرق آسیا مغازه های برای فروش رشته فرنگی وجود داشت.
برای مشاهده وسایل رستورانی کلیک کنید.
در خاورمیانه نیز از سالیان دور تا به همین امروز دکه های فلافل فروشی بر پا بود.در هند و کشورهای غرب آفریقا غذاهای آماده ارائه میشد.
انواع کباب چوبی جز این دسته از غذاهای سریع بوده است.فست فودی که ما امروزه میشناسیم،تقریبا 104 سال پیش در سال 1912 در آمریکا متولد شد.
در آن دوران رستورانی به نام اتومات در نیویورک که در واقع یک کافه تریا بود افتتاح شد که در آن غذاهای از پیش آماده شده را در محفظه های شیشه ای گرم نگه میداشتند و مشتریان میتوانستند با یک سکه آنها را خریداری نمایند.
اتومات رستوران نیویورک 1912
دومین شرکت آمریکایی بعد از اتومات که اقدام به راه اندازی رستوران فست فود نمود وایت
کسل یا قلعه سفید نام داشت که همبرگر های به قیمت 5 سنت میفروخت.
مزیت این شرکت علاوه بر پایین بودن قیمت همبرگر،این بود که مشتری میتوانست به
راحتی شیوه آماده شدن غذا را مشاهده نماید.
وایت کسل آمریکا
در سال 1940 مک دونالد به بازار رقابت وارد شد.رستورانی که امروزه در سراسر دنیا به اسم فست فود آن را میشناسند.
برای مشاهده محصولات تجهیزات آشپزخانه صنعتی زادمن کلیک کنید.
نوآوری برادران مک دونالد،دیک و مک،این بود که مشتری احتیاجی به پیاده شدن از خودرو برای سفارش غذا نداشت.
پس از هشت سال هنگامی که برادران دونالد متوجه شدند که بیشتر سود آنان از فروش
همبرگر میباشد،رستوران خود را به مدت سه ماه بستند.
در سال 1948 هنگامی که دوباره آن را راه اندازی نمودند،منوی ساده ای شامل
همبرگر،سیب زمینی سرخ کرده،قهوه،کوکاکولا و چند نوع دسر هم زدنی با نام شیک ارائه نمودند.
در صنعت رستورانداری و خدمات غذایی، فاصله بین “یک وعده غذایی عالی” و “یک تجربه ناامیدکننده”، اغلب تنها چند درجه سانتیگراد است. گرم نگه داشتن غذا در رستوران نه تنها یک مسئله مربوط به کیفیت و طعم، بلکه یک ضرورت حیاتی برای حفظ سلامت مشتریان و رعایت استانداردهای بهداشتی است. وقتی مشتری سفارشی میدهد، انتظار دارد غذا […]
در دنیای پویای صنعت غذا و مهماننوازی، ورود به بازار به عنوان یک کارآفرین نیازمند درک عمیق از مدلهای مختلف کسبوکار است. دو گزینه اصلی که پیش روی سرمایهگذاران قرار دارد، راه اندازی کترینگ و تاسیس رستوران است. اگرچه در هر دو مدل هدف نهایی ارائه غذای باکیفیت به مشتری است، اما زیرساختها، استراتژیهای عملیاتی، مدیریت منابع انسانی و […]
بازار رقابتی کافهها، خلاقیت و نوآوری را به یک ضرورت تبدیل کرده است. صرف داشتن قهوه خوب یا فضای دلنشین دیگر کافی نیست. برای اینکه کافه شما در میان انبوه گزینهها بدرخشد و مشتریان را نه تنها یک بار، بلکه بارها به سوی خود بکشاند، نیاز به استراتژیهای هوشمندانه و ایدههایی دارید که شما را […]
کباب در فرهنگ غذایی ما ایرانیها جایگاهی فراتر از یک غذای ساده دارد؛ کباب نمادی از دورهمیها، جشنها و اصالت است. با این حال، چالشهای پخت کباب به روش سنتی، از جمله دود فراوان، زحمت روشن کردن زغال و پخت نایکنواخت، باعث شده تا تکنولوژی به کمک آشپزخانهها بیاید. کباب پز تابشی یکی از این نوآوریهاست که […]
صنعت رستورانداری یکی از پرجنبوجوشترین و در عین حال چالشبرانگیزترین بخشهای اقتصاد است. با وجود جذابیتهای فراوان، صاحبان رستورانها با انبوهی از قوانین و مقررات، بهویژه در حوزه مالیات، روبرو هستند. درک صحیح و دقیق مالیات رستوران نه تنها برای جلوگیری از مشکلات قانونی و جریمهها ضروری است، بلکه بهینهسازی فرآیندهای مالی و افزایش سودآوری […]
کیافسی (KFC) نامی آشنا در دنیای فست فود است که با مرغ سوخاری طلایی و خوشطعم خود، میلیونها نفر را در سراسر جهان به خود جذب کرده است. اما این برند چگونه از یک گاری کنار جادهای در دوران رکود اقتصادی آمریکا به یکی از بزرگترین زنجیرههای غذای سریع در جهان تبدیل شد؟ داستان کیافسی، […]
پیتزای ایتالیایی، با سادگی و طعم بینظیر خود، یکی از محبوبترین غذاها در سراسر جهان است. راز اصلی یک پیتزای ایتالیایی عالی، در خمیر آن نهفته است. خمیر پیتزای ایتالیایی، برخلاف خمیرهای پیتزای معمول، نازک، ترد و در عین حال کمی جویدنی است و به خوبی با مواد روی آن ترکیب میشود. در این مقاله، […]
شاورما، این غذای خیابانی محبوب، ترکیبی از هنر آشپزی سنتی و فناوری مدرن است که توانسته طی دههها قلب دوستداران غذا را در سراسر جهان فتح کند. شاورما فراتر از یک ساندویچ یا وعده سریع است؛ این غذا، روایت فرهنگی و تاریخچهای طولانی دارد که با هر نوار برش گوشت، عطر و طعم آن داستانی […]
نظری برای این پست ثبت نشده است.